>
Home > FAQ >
Het verspreiden van marketing boodschappen via het internet. Internet marketing bevat o.a e-mail marketing, zoekmachine marketing, social media marketing, search engine advertising,…

SEO

SEO – search engine optimization – is een continu proces met als doel webpagina’s beter te laten scoren in de natuurlijke links van de zoekmachines. Dit zijn de niet-betalende links die zich onderscheiden van de gesponsorde links (SEA). SEO houdt in dat via een aantal beproefde technieken een website in die mate geoptimaliseerd wordt dat hij aan de ideaalpagina van een zoekmachine voldoet. Dit ideaalbeeld is gebaseerd op verschillende algoritmen, die op regelmatige tijdstippen veranderd worden.

SMO

Social media optimization is het gebruik van sociale media om de bekendheid van een product, merk of evenement te vergroten. De meest gekende sociale netwerken zijn Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn. Deze sociale platformen worden meestal gebruikt in combinatie met het onderhouden van een blog. Het doel is om via deze kanalen verkeer te genereren naar een website.

SEA

Search Engine Advertising is het promoten van uw website via betaling aan zoekmachines. Optimaliseren van sites met het oog op hoog scoren in Google, kan dus ook op een andere manier dan technische aanpassingen te implementeren.
Met SEA heeft u gegarandeerd een onmiddellijk resultaat in de zoekmachines. Uw SEA-campagne wordt opgemaakt met behulp van online advertenties waarbij uw site meteen in de zoekmachines verschijnt van zodra iemand uw zoektermen ingeeft die bepaald zijn voor uw campagne.
Overzicht van de research naar relevante zoektermen op basis van het zoekvolume en het aantal concurrenten in Google. Hier wordt ook onderzocht in welke mate de website “zoekmachine vriendelijk” is.
Optimalisatie van websites is het geheel aan activiteiten met als doel ervoor te zorgen dat de webpagina’s van uw site geïndexeerd geraken in de organische resultaten van zoekmachines. Dit aan de hand van relevante zoektermen en trefwoordcombinaties.
De positie van uw zoektermen in zoekmachines. (zie rapporten)
Overzicht van uw trefwoorden en hun positionering / ranking in Google.
Is een algoritme van Google die websites een waarde geeft. Dit gebeurt door elke pagina van een website een “rank” te geven met punten (op 10). Dit toont het belang aan van de website voor Google.

CTA

"Call to action" is een button of tekst op een website dat de bezoeker aanzet om te klikken, met als doel conversies te creëren.

CPC

"Cost per click" is het bedrag dat betaald wordt per klik op een advertentie van een online campagne. Deze bedragen zijn afhankelijk van de populariteit van de zoektermen die gebruikt worden in de campagne.
^