Concurrentie analyse

Home > Consultancy > Concurrentie analyse >

Een concurrentieanalyse om je rivalen een stapje voor te zijn

Ben je online actief? Dan is niets belangrijker dan een algemene visie te hebben op je markt, en vooral op de marktspelers. Met een concurrentieanalyse kan je jezelf positioneren ten opzichte van je concurrenten op de markt. Dat is een cruciaal element in je digitale marketingaudit. Wij helpen je om je online concurrenten te identificeren en kansen te vinden om ze voor te blijven. 

Werk met ons samen om je digitale marketingstrategie te verbeteren.

 

Waaruit bestaat een concurrentieanalyse?

Ons team met specialisten in digitale marketing is uiterst bedreven en ervaren in concurrentieanalyse. Wij hebben toegang tot duizenden tools waarmee we gegevens kunnen analyseren, trends op de voet volgen en jouw concurrentiespeelveld bestuderen. Concreet doorlopen we vier fases:


  • Identificatie van je concurrenten;
  • Analyse van je concurrenten;
  • Revisie van je USP’s;
  • Definitie van de strategie op basis van de sterktes en zwaktes van je concurrenten.

 

Waarom is een concurrentieanalyse zo belangrijk?

Je online concurrentie begrijpen is de beste manier om je digitale strategie uit te werken en je toekomstige acties te richten naar een prestatieboost van je onderneming. Als bureau willen we je uiteraard ook adviseren om in eerste instantie een kijkje te nemen op Google Analytics. Maar dat alleen volstaat niet om een stevige en krachtige digitale strategie uit te werken. Je moet je zoekopdracht verder verfijnen en je resultaten vergelijken met die van je dichtste concurrenten.


Beter nog: via een concurrentieanalyse krijg je een idee van hoe de belangrijkste spelers in je markt de zaken aanpakken. Gezien het belang van deze concurrentieanalyse is het duidelijk dat hoe sneller je ze uitvoert, hoe sneller ze ook haar vruchten zal afwerpen.

 

Wat zijn de resultaten van een concurrentieanalyse?

Nadat we een grondige analyse van de concurrentie hebben uitgevoerd, stippelen we een digitale marketingstrategie uit. Bovendien overhandigen we je een document met al onze conclusies en aanbevelingen. Ten slotte organiseren we een individuele vergadering of telefoongesprek om met jou de in te voeren digitale strategie te bespreken. Kwestie van de juiste prioriteiten te stellen en een goed uitgekiende online strategie te bepalen.


Haal je voordeel uit een concurrentieanalyse en wees je concurrenten te slim af met Optimizer.

 
 



^
Deze website wilt gebruik maken van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren.
Gelieve aan te geven of u deze cookies al dan niet wenst te aanvaarden.
Meer informatie